Mortal Kombat Armageddon

0


Wii. Odli?an. Sjajan. Revolucionaran. Mo?an. Jednostavan. Zaista je puno rije?i kojima bismo mogli opisati ovu konzolu. U gotovo svakom pogledu je napravila nešto nevi?eno, stvaraju?i si siguran put do uspjeha. Ali još je samo nešto nedostajalo, nešto bez ?ega Wii ne bi bio Wii… To je upravo……Super Mario

Nitko nije mogao ni sanjati koliko ?e se upravo ovaj simpati?ni brkati vodoinstalater uvu?i u srca svih ljudi svijeta i postati nevjerojatno popularan. Kako je Super Mario legenda, tako je i pri?a o njegovom nastanku legendarna. Nastao je davnih godina dok su još arkadne mašine predstavljale jedini oblik gaminga, a stvoren je od strane Shigeru Miyamotoa, Japanca koji je tada živio kao podstanar u SAD-u. Upravo njemu je bio povjeren zadatak da smisli nešto ?ime bi se prodala zaliha arkadnih mašina na skladištima. On je svoj zadatak i više nego dobro napravio kada je stvorio Donkey Konga – igru inspiriranu King Kongom. Mario se tada još zvao Jumpman, a zbog tadašnjih grafi?kih ograni?enja nisu mu mogli dobro napraviti kosu te je dobio i kapu. U po?etku mu je i profesija bila nešto druga?ija – bio je tesar. Zbog iznimne popularnosti Nintendo nastavlja s nastavcima. Jumpmanu je ime promjenjeno u Mario prema vlasniku ku?e u kojoj je Miyamoto boravio, a s vremenom je postao vodoinstalater. Svakim svojim nastavkom je izazivao ovacije, a me?u najbolje zapam?enima je ostao prvi Super Mario Bros koji se prodao u rekordnih 40 milijuna primjeraka. Možda i najve?a revolucija se dogodila dolaskom prvog 3D Maria s kojim su se grafi?ki uspore?ivale sve igre u sljede?ih 5 godina.

No nakon toga Mario je postao nekako izlizan, a sve se više ?inilo kako Nintendo ‘vu?e staru kravu za vime’. Super Mario Sunshine za GC nije loše ispao, ali pamte?i Mario serijal bio je itekako loš.

I sada Nintendo predstavlja taj ?udesni SMG. ?im sam ga vidio znao sam da ga moram imati original jer kao veliki Mario fan nisam si mogao dopustiti da imam tek bezvrijednu kopiju. Veliku skepti?nost nisam krio, ali na svu sre?u ispostavilo se da nije bilo razloga da budem skeptik. Igra je ispala fenomenalna. Prvih sat vremena sam prakti?ki samo bez veze lelujao svemirom dive?i se teksturama, zvuku, a najviše gravitaciji. Osje?aj koji ?e vas pratiti tijekom cijele igre jest – «a što ?e biti ako sko?im odavde?» Bilo mi je užasno drago što je Nintendo uspio vratiti Marija tamo gdje i spada – me?u sam vrh.

Ne biste vjerovali, ali Bowser je opet oteo princezu ( a stvarno jadna…Da mi je samo znati zašto mu je tako stalo do nje ), ali s njom je ovog puta uzeo i dvorac ( o?ito mu svaki komad zemlje dobro do?e ). I tako, po ne znam koji put, Mario ide spašavati princezu. Ovaj put nije sam. Dobiva pomo? od Luma – malih ?arobnih bi?a koja se pretvaraju u razne stvari poput novih planeta i igraju presudnu ulogu ako ?e vam cilj biti skupiti sve zvijezde. Ne smijem zaboraviti ni Rosalinu ?iju ulogu sami otkrijte.

Planeti na kojima ?ete nalaziti to vrijedno blago – zvijezde, ima napretek, a svaki se isti?e svojim posebnim dizajnom i originalnoš?u. Naravno, ima i dosta prerada, pa ?emo se tako još jednom na?i u pustinji, na ledu i vatri. Tajnih planeta tako?er ima puno i obi?no svaki koristi neki inovativan pristup kretanja kako bi postigli zadano. Tako ?ete se rolati na kugli, otpuhivati u balonu, plivati/letjeti na neobi?nim stvorenjima i sl. O dizajnu bi se zaista puno moglo re?i. Toliko je djetinjast da ?e jednostavno svakome izmamiti osmjeh na lice, a nostalgija ?e vas zahva?ati sve više i više kako prelazite igru.

Lov na zvijezde
Otkako je Super Marija, 3 elementa su bila neizbježna u igranju – tr?anje, skakanje i skupljanje. S obzirom na veli?inu i raznolikost pojedine galaksije, ovi elementi ?e biti mnogo iskorišteniji nego prije. A dakako, i gravitacija je ovdje, koja dodaje veliki ?ar u igru, iako je nekada teško prosuditi da li ?ete skokom do?i na drugi planet ili pasti u crnu rupu i izgubiti život. Jedna od mnogobrojnih posebnosti igre je i ta što nema granica. Više uop?e nema zamišljenih zidova ili sli?nih gluposti koje bi vas sputavale da istražite sve što želite. Možete do?i na apsolutno svaki planet koji vidite, a kako do?i do tamo je jedno posve razli?ito pitanje. Sakupljanje zvijezda nikada nije bilo ovoliko zabavno i do?i do svake nove predstavlja izazov – ne po težini, ve? nekom sasvim novom elementu. U svom lovu možete zatražiti i pomo? prijatelja koji se u svakom trenutku može priklju?iti u igru s drugim kontrolerom i pomo?i vam skupljati okolne sitnice – uglavnom ništa posebno niti previše potrebno.

Igra za sve?
Pa… Da. Za osnovni prelazak pri?e trebati ?e vam tek 60 zvijezda koje ne predstavljaju nikome nikakav problem pri skupljanju ( izuzev mog starog, koji se prvih pola sata u?io skakati ). Unato? tome, odvažni i pravi gameri ne?e mo?i odoljeti izazovu skupljanja svih 120 zvijezda. Razlika u težini je u ovom slu?aju nevjerojatna i igru prakti?ki dijeli na dvije razli?ite. Ukoliko ste i vi jedan od tih ‘odvažnih’, slobodno se na neko vrijeme odvojite iz «zajednice» ako želite što prije riješiti igru do kraja. Vaš trud ne?e ostati neispla?en. Upozoravam da bi sljede?e re?enice za mnoge mogle predstavljati spoiler pa ju jednostavno presko?ite. Skupljanjem svih 120 zvijezdi osloba?ate Luigija te si na taj na?in omogu?ujete još jedno novo iskustvo u igri. Luigi je u mnogim sagmentima razli?it od Marija i u brojnim slu?ajevima je s njim lakše do?i do zvijezde. Me?uostalim, ima ve?i skok od svojeg brata. A kako bi zaista mogli re?i da ste vidjeli i prešli sve, još i s Luigijem jednom treba pro?i sve kako bi vam se otklju?ao poseban level. Da li se to isplati, ostaje na vama.

Pretek transformacija
Zaista ih ima užasno puno pa ?u samo neke opisati, odnosno meni osobno najdraže.

Fire Mario – skupite cvijet i bacajte vatrene kugle na protivnike i okolinu. Fire Mario može biti itekako u?inkovit, ali se u relativno malo galaksija susre?emo s njim.
Boo Mario – pretvorbom u duha, Mario može postati nevidljiv, a jedna od zanimljivih stvari od strane Nintenda je ta što za vrijeme provedeno u ovom stanju drugi duhovi ?e se zaljubljivati u njega.
Ice Mario – vjerojatno i najinovativniji oblik Marija pretvara ga sposobnog hodati po vodi pretvaraju?i je u led. Vrlo prakti?no i zabavno.

Kao nedostatak svih transformacija naveo bih njihovo rijetko pojavljivanje. Odnosno, s mnogim oblicima ?ete se susresti samo na pojedinim planetima te nisu dovoljno iskorišteni za osvajanje zvijezda ( prisjetimo se recimo Marija 64 gdje se s lete?om kapom mnogo toga moralo napraviti kako bi došli do vrijednih zvjezdica ).

Kona?no
Gledaju?i ?istinu tekstura i preglednost planeta u galaksiji, grafika je daleko najbolja na Wiiju što dokazuje konzoline sposobnosti i lijenost drugih izdava?a. Toliko je dobra da bi se bez ikakvih problema mogla mjeriti s onom s X360-a ili PS3-a. Zvuk zbog svojih ?arobnih i nezaboravnih melodija ?ini poseban ugo?aj, a zvuk iz kontrolera se još nikada nije iskazao kao u SMG-u. Igrivost nevjerojatna. Držat ?e vas pred ekranom «dok ne skupite barem još jednu zvijezdu», a svi znamo kako to ide… Trajnost je ve? malo teže analizirati. Osnovna pri?a je kratka i da se završiti u 10 sati. Ipak, moramo ubrojiti sakupljanje svih zvijezda koje itekako traje.

grafika, nostalgija, sloboda kretanja, dizajn, inovativnost, mnogo tajni
izuzetno lako, rijetki problemi s kamerom, nedostatak bolje multiplayer igre
grafika
10
zvuk
9
igrivost
10
trajnost
8
ocjena
9.8/10

Zaklju?ak
SMG je neizostavan hit i daleko najbolja igra na Wiiju, a i me?u najboljima ikada napravljenima. Da li vam to dovoljno govori?

Info
Žanr – platformska igra
Broj igra?a – 1 – 2
Dobna granica – 3+
Proizvo?a? – Nintendo
Izdava? – Nintendo
Platforme – Wii
U?enje – 15 min
Moje iskustvo – 30 h

noname

Nema komentara

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *