Mario & Sonic at the Olympic Winter Games

0


Xenoblade Chronicles, u Japanu poznata i kao Xenoblade(?it. Zenoblade) jest još jedan Role-Playing Game. Igra je najavljena još na E3-u 2009 godine gdje nam je došao i prvi trailer za ovu igru.Jedan od poslijednjih ratnih usklika Wii-a je ujedno jedan od njegovih najhrabrijih, naj glasnijih i najimpozatnijih. Usklik koji je dokazao da niti Wii, niti JPRG nije mrtav nego hrabro i ponosno stoji na borbenom polju.

Prije 3-4 godine sam ?itao ?lanak koji je naveo jednu glasinu. Bilo je rije? o tome da poznati kreatori “Xenogear” i “Xenosaga” serijala rade na duhovni nastavak za Wii. Bila je to zanimljiva informacija koja me lagano zaintrigirala i razveselila, ali sam ubrzo u potpunosti zaboravio na nju. Moja sje?anja su bila uzdrmana na E3 sajmu 2009. godine. kada je bila predstavljena igra Xenoblade, i od tada do danas ta igra je uzdramala igra?i svijet zbog više razloga. Od toga da je me?u najbolje ocjenjenih RPG-a ikada do toga da je bila pokrenuta cijela kampanja kako bi igra došla na zapad, i na sre?u nas Europljana, igra je došla do nas.

Pri?a:

Pri?a je izvrsna i ljudi iz Monolith softa su pokazali svu svoju maštu pri pisanju pri?e, stvaranju likova i dizajniranju lokacija. Igra se odvija u svijetu u kojem ne postoje planeti niti zemlja nego sve što postoji jest beskona?ni ocean i dva titana. Mechonis (titan strojeva) i Bionis (titan organskih bi?a) su bili u beskona?noj borbi jedan protiv drugog, sve dok se jednoga dana nisu ozbiljno porvrijedili i ostali nepomi?no stajati poput planina. Mileniji su prošli i život se po?eo stvarati na oba titana. Na Bionisu su nastala ljudska bi?a (Homs), životinje, vegetacija itd. Na Mechonisu su nastali strojevi, roboti (Mechons)… Iako je borba izme?u titana završila, bi?a koja su ih nastanila su nastavili tu borbu.

Vaša pri?a po?inje sa Shulkom, mladi?em koji kasnije krene u bitku protiv stanovnika Mechonisa sa svojim prijateljima. Ono što našeg heroja razlikuje od drugih jest to što on za oružje ima legendarni ma? po imenu “Monado”, osim što je to jedini ma? koji može lako prerezati Mechone on mu tako?er omogu?uje da vidi budu?nost. Ovo stvara izrazito zanimljive situacije u pri?i, naprimjer Shulk može vidjeti smrt nekoga blizu njemu i onda strepi u strahu da to ne?e mo?i promjeniti.

Iako vam se pri?a možda ne ?ini posebna, vjerujte mi, iako vam ne?u ništa odati pri?a je jedna od najzanimljivijih koje sam vidio u svom životu, toliko dobra da bi mogla biti i kratka knjiga.

Prezentacija:

Artisiti?ki stil koja igra posjeduje je odli?an zbog više razloga. Igra posjeduje više stil anime-a, i zbog toga su kreatori imali puno slobode u dizajnu likova, bi?a, strojeva i krajolika. Likovi izgledaju izrazito dobro, iako su teksture pomalo grube, stil je toliko dobar da ?e te na to brzo zaboraviti. Što treba pohvaliti jest to da skoro svaki komad opreme ?e izgledati druga?ije na vašim likovima, a ti komadi ?e ju još druga?ije izgledati za svakog lika posebno. Dakle ako komad opreme izgleda kao ugla?eni viteški oklop na Shulk-u možda ?e izgledati kao grdosija od gladijatorskog oklopa na drugom liku.

Oni segmenti u kojima igra osvaja zlatne olimpijske medalje u kategoriji prezentacije jesu dizajn krajolika i glazba.

Kako se budete penjali po svom titanu susresti ?e te nevjerojatne krajolike koji druga?ije izgledaju ovisno o doba dana. Negova desna noga na primjer je ogromna livada sa potokom, liticama i špiljama. Druge lokacije uklju?uju ono ve? uobi?ajeno za JRPG-e, snježni kraj, mo?varni, podzemni… Ali ?ar u ovim lokacijama jest to što se ?ini da ih možete istraživati danima, i priznat ?u vam, možete ?ak i više, i opet ne?ete prona?i sve tajne. Iz Monolith softa su rekli da su htjeli napraviti igru u kojoj vidite skoro pa beskona?ne lokacije ali da možete oti?i do svake to?ke koju vidite, i to su uspjeli. Nema nikakvih barijera (osim visokih planina i litica) niti nevidljivih zidova. Tijekom igre se nisam niti jedanput osje?ao sputanim nego sam imao osje?aj potpune slobode kretanja.

Iako ?esto hvalim glazbu u igrama ovaj put mogu slobodno re?i da ne pretjerujem. Od veselih tema u livadama, umiriuju?ih nota na snježnim planinama pa do cyber glazbe strojeva i epskih kompozicija tijekom filmova i borbi, glazba uvijek savršeno prati igru i pridonosi atmosferi uveliko. Još jedna pohvala kreatorima igre jest to što su se ?ak potrudili imati razli?itu glazbu za tijekom dana i tijekom no?i. Glazba je ina?e izašla i na zaseban CD, koji sa guštom slušam u trenutku pisanja ove recenzije.

Da ne zaboravim, moram pohvalit sinkronizaciju igre. Iako imate mogu?nost igrati sa originalnom japanskom sinkronizacijom (još jedan odli?an potez) britanska sinkronizacija je odli?na i šteta ju je propustiti. Glumci se doista trude u svojoj izvedbi i vidi se da znaju o ?emu pri?aju, a ne da tek ?itaju rije?i sa papira bez razumljevanja. I gušt je ?uti kada vas prijatelj tijekom borbe pohvali u onom divnom engleskom naglasku yes3

Sve ovo je napravljeno da iskoristi ograni?ene mogu?nosti Wii-a do maksimuma i dokazuje da nije najvažnije imati jaku konzolu, nego ekipu koja zna iskoristiti tu konzolu do njenih krajnjih mogu?nosti snalažljivim i maštovitim na?inima.

Igrivost:

Da napomenem odmah na po?etku, igrao sam igru sa classic kontrolerom, neznam kako funkcionira ako igrate wii mote-om i nunchakom, ali kreatori igre su izjavili da je igra napravljena u vidu da bude igrana sa classic kontrolerom.

Ve? dugo vremena JPRG-e prati osje?aj repetetivnosti i stagnacije. Xenoblade je u potpunosti izmjenio formulu i prezentirao nam novu paletu boja u RPG svijetu. Borbe po?nu automatski dok lutate svijetom bez uvodnih animacija ili bilo kakvih prekida, unutar svoje ekipa uvijek imate 3 aktivna ?lana koji se bore. Vi kontrolirate jednog lika (velika pohvala ekipi što su prekinuli tradiciju da to mora biti glavni lik i da uvijek morate imati glavnog lika u svojoj ekipi) dok igra kontrolira druga dva. Vi se možete micati oko neprijatelja i koristiti specijalne mo?i i tu dolazi strategija i razmišljanje. Treba znati kada iskoristiti koji napad, kada lije?iti i iz kojeg kuta napadati. Vaši suborci su izrazito inteligentni i znati ?e ju kada vam treba podignuti moral (da, postoji i to) kada preuzeti aggro (pozornost) neprijatelja, kada lije?iti i kada izvesti takti?ki važne napade. Tako?er možete izvesti kombinirani napad gdje sva tri lika napadnu jedan za drugim bez da neprijatelj prekida ili napada.

Igra zanemaruje staru dogmu RPG-a i izbacila je u potpunosti korištenja stvari (items). Život vam se brzo napuni kada je borba gotova a tijekom borbe možete se lije?iti uz pomo? mo?i. Igra je puno više opraštaju?a od tradicionalnih RPG-a, ako umrete protiv nekog neprijatelja igra vas vra?a u njihovoj blizini, bez ikakvih kazni, samo morate malo pri?ekati da vam se napuni život. Osvježavaju?e je što možete sejvati igru u bilo kojem trenutku.

Mogao bi sada stranicama pisati o sustavu poboljšavanja opreme koriste?i kristale, kako se oni rade, skupljanju stvari, nadopunjavanje enciklopedije, razvijanje odnosa izme?u likova unutar grupe…. Stvar je u tome što igra nudi toliko toga da ju trebate sami isprobati i uživati u otkrivanju.

Kona?no mišljenje:

Igra ?e vam trajati minimalno (i to je doista minimum od minimuma, samo jurnjava kroz glavnu pri?u) malo više od 40 sati. Ja sam dodatno istraživao, iako ne toliko puno koliko sam mogao i završio sam ju za otprilike 75 sati. A da ne spominjem da imate opciju “new game plus” sa svom oprememom i likovi su vam na jednakim nivoima kao kada ste završili igru.

Xenoblade Chronicles me oduševio. Probudio je u meni želju za istraživanjem, veselje, osje?aj zadovoljstva nakon borbe, zaprepaštenost sa predivnim lokacijama i stanje šoka i nestrpljivosti da vidim kuda pri?a ide dalje. Nema ni jednog iritantnog lika, svi imaju svoju osobnost i pri?u. Ova igra redefinira RPG žanr. Maestralno je napravljena i ma koliko ja pokušavao na? manu, igra je bezprijekorna, svaka mana koja se može na?i u tehni?kim ograni?enjima se jedino može pridodati konzoli, a nikako igri. I zbog svega toga zaslužuje sve pohvale koje je dobila i mjesto na vašoj polici zajedno uz druge bezvremenske klasike poput LoZ:OoT, Super Mario Galaxy i druge.

Za: Inovitivan sustav borbe, odli?na prezentacija, isplati se svaka lipa potrošena na igru, sjajna pri?a.

Protiv: Igra mora završiti.

Borbe, radnja, boss fightovi i soundtrackovi
Pomalo nepregledan meni sa opremom, nerijetko je problemati?no prona?i sve stvari potrebne za quest
grafika
9
zvuk
10
igrivost
10
trajnost
10
ocjena
10

Informacije:

Žanr: RPG
Broj igra?a: 1
Dobna granica: 12+
Proizvo?a?: Monolith soft
Izdava?: Nintendo
Režiser: Tetsuya Takahashi

Napisao: Lav Geber (leont14)
Objavio: Phillip Zoghby (phillip_os)

Nema komentara

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *