Lego Star Wars: The Complete Saga

0


Silent Hill danas je dobro poznati horor serijal koji je zapo?eo danas ve? davne, 1999. godine. Sje?am se kao da je bilo ju?er prvog susreta s njime. Tada, kao 9-godišnji dje?ak, zaigrao sam Silent Hill, skrenuo u uli?icu za k?erkom i umro od straha na dijelu kada je postalo napeto……Tek kasnije, kada je PSX objavio svoj prohod, usudio sam se ponovno upaliti igru. I prešao je. Više od 10 godina poslije, do?ekao sam svoj susret s meni dragim serijalom na Nintendovoj konzoli. Krajem 2009., Shattered Memories je stigao na Nintendov Wii – po prvi puta se Silent Hill pojavio na nekoj Nintendovoj konzoli. Uz Wii, ovaj nastavak izašao je i na PS-u 2 i PSP-u.

Shattered Memories zapravo ni nije punokrvni nastavak. Radi se o ve? poznatoj pri?i prvog Silent Hilla, prepri?anoj iz druge perspektive. Odmah na po?etku, nalazite se zavaljeni kod psihijatra, u pogledu iz prvog lica. Psihijatar vas ispituje pitanja poput toga slušate li druge ljude kada vam govore o osje?ajima, jeste li ikada prevarili partnera itd… Na temelju takvih odgovora, ali i ostalih postupaka, igra tijekom vremena izgra?uje vaš psihološki profil i mijenja se. Sukladno vašim postupcima, druga?iji kraj ?e vas ?ekati jednom kada završite igru. Zgodan dodatak – i svaka ?ast Climaxu što razli?iti završeci nisu zaobišli niti Wiijev Silent Hill.

Nakon ugodnog razgovora sa psihi?em, igra vas smješta u Silent Hill i po?inje mnogima poznata pri?a – Harry Mason traži svoju nestalu k?erku u misti?nom maglovitom gradi?u. Odmah na po?etku, biti ?ete iznena?eni koli?inom detalja koju grafika igre pruža. U ovom segmentu programeri zaslužuju svaku pohvalu. Tako se možete približiti zidu i ?itati oglase i ostale stvari koje se nalaze na njima. Npr. možete vidjeti natpise o doti?noj navija?ici koja je, navodno, posebno ‘laka’, ?itati reklame i plakate, promatrati odli?ne refleksije u ogledalima itd… Još jedan odli?an grafi?ki segment nam donosi kombinacija mraka, svjetla vaše džepne lampe i snijega koji neprestano pada. Odli?no je taj snijeg u polumraku napravljen, potpuno podiže atmosferu igri, ali i ve? spominjani vrlo dobar grafi?ki dojam.

Nakon grafike, prvo što sam primijetio su odli?ne i ležerne kontrole. Nunchuk koristite za pokretanje Harryja i brzo tr?anje, dok pokreti Wiimotea odlu?uju gdje ?e on skrenuti, a isto tako pomi?u njegovu svjetiljku. Zgodna je i svakako upotreba motion tehnologije u zagonetkama – npr. uhvatite praznu limenku, osjetite da u njoj nešto zvecka, pokretom Wiimotea ju morate okrenuti na stranu gdje se nalazi otvor i zatresti je da iz nje ispadne predmet koji je zveckao – klju?.
Odmah nakon uvodnog navikavanja na kontrole, zapitao sam se kako ?e biti izvedan akcijski dio igre – npr. pucanje i sama borba s neprijateljima. Tu sam se malo zabrinuo, da ?e možda biti komplicirano za priviknuti se i zaista sam uživao u ?injenici da na po?etku nema neprijatelja. Slobodno istražujete gradom i pratite pri?u – sve dok se sve oko vas ne zaledi (zamjena za pojavu ‘mraka’ koju ste vidjeli u prijašnjim igrama ili pak u filmu) i ne u?ete u paralelni svijet – tek tamo ima neprijatelja. Njima možete samo bježati, kada vas uhvate, morat ?ete ih pokretima Wiimotea i Nunchuka stresti sa sebe. Dakle, igra nudi dvije odvojene perspektive – slobodan Silent Hill u kojem ?ete opušteno, potpuno bezbrižno, istraživati dobro poznate lokacije i rješavati zagonetke, te drugi, ‘ledeni svijet’, u kojem ?ete bježati od pomalo iritantnih neprijatelja glavom bez obzira. Taj, drugi svijet, je meni bio lagano i naporan, ?isto zato što bih se ra?e borio poput pravog, istinskog muškarca, nego bježao poput uplašene curice. 🙂 No, ruku na srce, takvi dijelovi su adrenalinski i brzo pro?u.

Da, podosta su me ti dijelovi znali nabrijati – ?esto sam se u ovim vru?im danima znao oznojiti pani?no mašu?i Wiimoteom i Nunchukom da zbacim sa sebe dosadne spodobe. Pogotovo je napeto kada tr?e tik iza vas – zvuk kojeg ispuštaju diže adrenalin. Jednom prilikom sam tako jako zamahnuo, da sam skoro strgao žicu koja spaja Nunchuk s Wiimoteom. Bilo je važno i napeto. 🙁 S vremenom, našao sam zabavniji na?in bježanja od neprijatelja koji mi je pomalo smanjivao napetost – u sebi bih se derao: ‘Run Forrest, Run!’ i tako bodrio Harryja. Nažalost, kada ‘Forrest’ biva svladan od strane neprijatelja i sve teže po?inje tr?ati, energi?no: ‘Run Forrest, Run!’ pretvaralo bi se u kombinaciju: ‘Please Forrest, Run’ i raznih psovki koje zaista nisu za ovako ugledan portal. Me?utim, ukoliko vas i ubiju u tom paralelnom svijetu, igra vam nudi respawn – nedaleko od mjesta vaše prijašnje tragedije.

Posljednja bitnija stvar koju valja napomenuti, a da je nije bilo u originalnom Silent Hillu jest mobitel. Harry sada bilo kada može izvaditi mobitel da ‘sejva’, provjeri mapu grada, uslika prirodne ljepote Silent Hilla itd… Tako ?ete i dobivati razne poruke i primati pozive. Možete ?ak i sami birati neke brojeve koje vidite po gradu. Jako zgodna stvar jest da, dok razgovarate na taj mobitel, zvuk razgovora ne dolazi sa zvu?nika vašeg televizora (ili kako ve? imate namješteno) ve? s Wiimoteovog zvu?nika, tjeraju?i vas da Wiimote prislonite na uho, kao da zapravo držite mobilni telefon u ruci.

Zaklju?ak: Sve u svemu, Climax nam je donio jedno nesvakidašnje Silent Hill iskustvo koje ?e se zasigurno svidjeti i fanovima, ali i onima koji su možda do sada izbjegavali Silent Hill jer su se bojali nasumi?nih iskakanja neprijatelja iz mra?nih kutaka tijekom rješavanja zagonetki. Meni osobno je bilo draže imati oružje i barem se probati boriti s neprijateljima, nego bježati. Bježanje mi u nijednom hororu nije sjelo nikad, tako da te kritike su isklju?ivo zbog mojeg subjektivnog dojma. Svakako isprobajte igru ako još niste. Nije posebno duga, a zabavit ?e vas poput jednog jako dobrog trilera. Kraj je, standardno za serijal, nešto što ?e vas svakako ostaviti zadovoljnim.

grafi?ki detalji, zimska atmosfera, kontrole, završetak
pomalo iritantno bježanje od neprijatelja, nesvakidašnje za serijal
grafika
9
zvuk
8.5
igrivost
8.5
trajnost
7.5
ocjena
8.5/10

Info:
Žanr – survival horror
Broj igra?a – 1
Dobna granica – 16+
Proizvo?a? – Climax Studios
Izdava? – Konami
Platforme – Wii, PS2, PSP
U?enje – brzo
Moje iskustvo – 10h

Kong

Nema komentara

Leave a Comment